Snoop: Jag har faktiskt lite svårt att se varför en spelare som Kapanen skulle välja att skriva ett 1-årskontrakt med en klubb som Timrå. Visst, han skulle få det högsta beloppet som Timrå har att erbjuda, men det är ju ändå ungefär en femtedel eller så av vad han skulle få i KHL. Vill han tjäna bra pengar har han fler andra alternativ. Särskilt efter ett sånt här VM framför alla agenter och sportchefter.
Näe, går han till Timrå så har jag på känn att han vill rota sig lite och stanna i några år... Kanske få ett fint hus på köpet och så.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Näe, går han till Timrå så har jag på känn att han vill rota sig lite och stanna i några år... Kanske få ett fint hus på köpet och så.