Inlägg: 1159346
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 09/10
"Mackelito: Krogs poängminskning i år är dessutom ett tecken på att åldern och tempot blir sämre å sämre.."
"Ifjol gjorde Krog en minst sagt imponerande säsong. Kanske den vassaste säsong någon spelare någonsin gjort i AHL.
Han spelade för Chicago Wolves och lyckades med konststycket att göra flest poäng, mål och assist i AHL och därefter göra detsamma i Calder Cup-slutspelet.
Utöver det blev han Calder Cup-mästare, utsedd till AHL:s bästa spelare och slutspelets MVP. "
Konstigt att man inte gör 2 sådana säsonger i rad...
"Ifjol gjorde Krog en minst sagt imponerande säsong. Kanske den vassaste säsong någon spelare någonsin gjort i AHL.
Han spelade för Chicago Wolves och lyckades med konststycket att göra flest poäng, mål och assist i AHL och därefter göra detsamma i Calder Cup-slutspelet.
Utöver det blev han Calder Cup-mästare, utsedd till AHL:s bästa spelare och slutspelets MVP. "
Konstigt att man inte gör 2 sådana säsonger i rad...
Sv: Silly Season 09/10
Är det någon som hört något mer om Erik Westrum, det ryktet försvann snabbt, han skulle vara en bättre lösning än Krog enligt mig, han har några år kvar och även om han kanske inte gjort lika många poäng som Krog senaste åren så tror jag att han skulle vara en bättre lösning på flera punkter, två problem bara, han sitter på ett kontrakt redan och det är ``kanske``inte värt att lösa han från det, och han är inte kanadick men men kan ju hoppas att Sonny och han kan göra varann bättre ändå..
Men jag skulle satsat på en kille som Leino eller Kontiola, de kanske man kan fixa ett tvåårskontrakt.
Krogs poängminskning i år är dessutom ett tecken på att åldern och tempot blir sämre å sämre..
Så nej, jag tycker inte han blir skulle vara den bästa lösningen...