1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1167429

Sv: Silly Season 09/10
Snoop: Pilhström skulle tydligen FBK vara intresserad av. Men det var KHL som var huvudspåret i Europa... Har vi hört det förr? Kan inte KHL lägga ner snart? :/

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 09/10
Kerstin_k: Ja, det är därför jag har lite svårt att köpa jämförelserna mellan Nubben och Linkan som sportchefer. Nubben hade (och har ff, fast i en annan klubb) en j-a budget samt inget KHL att slåss mot. Linkan har åtstramningar i budget samt KHL som ny motståndare att hantera i byggandet av ett slagkraftigt lag. Liiiite skilda förutsättningar.....

Sv: Silly Season 09/10
Kerstin_k: Ja KHL är onödigt :P Men man förstår spelarna, erbjuds man ca 7 miljoner för en säsong där och kanske 1,5 miljoner i ES är ju inte valet svårt tyvärr, men bra spelare väljer fortfarande ES :)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.