1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1172305

Sv: Silly Season 09/10
Tänkte bara informera alla intresserade och ointresserade att min eliteprospectscoutning Teemu Elomo i dagarna har skrivit på ett try-out kontrakt med ungerska Székesfehérvár. Fan också, han hade varit en bra breddspelare i det här laget. Känns ju skakigt att vi ska bygga runt Pärssinen och Hynning som snittat kring 30 matcher/säsong under sina år i Timrå.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 09/10
Enligt AB så bjuds Fabricius ut till "försäljning". Nog för att Fabricius förmodligen är överbetald och att TIKs lönebudget är fylld så känns det som den bästa förstärkning vi skulle kunna få in nu. Missar Pärssinen sex veckor så har vi alltså 11 forwards fram till att Pärssinen är hel/Sonnenberg anländer...

Fyra ytterpar och tre centrar har sällan varit någon idealisk lösning och lär inte vara det i en säsongsupptakt heller.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.