Ang. 2-0 målet igår i diskusionen kring det. Det är skillnad om Timrå gör såna där mål. Det är alldeles tydligt det.
Saxat från Dagbladet: "Vad säger du om situationen som låg bakom 2–0-målet?
– Det har varit domarutbildningar med ”Kuben” (domaren, Thomas Andersson) där man har sagt att man inte får forcera in pucken i mål. Vi har själv haft tre liknande situationer när pucken legat mer fri men målen har blivit bortdömda, säger Nygårds.
Charles Berglund:
– Sören (Persson, gårdagens domare) säger att det är här och nu som gäller. Och jag säger inte att han gjorde fel, men vi blir frustrerade där just eftersom vi fått flera mål bortdömda själva."
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Det är skillnad om Timrå gör såna där mål. Det är alldeles tydligt det.
Saxat från Dagbladet:
"Vad säger du om situationen som låg bakom 2–0-målet?
– Det har varit domarutbildningar med ”Kuben” (domaren, Thomas Andersson) där man har sagt att man inte får forcera in pucken i mål. Vi har själv haft tre liknande situationer när pucken legat mer fri men målen har blivit bortdömda, säger Nygårds.
Charles Berglund:
– Sören (Persson, gårdagens domare) säger att det är här och nu som gäller. Och jag säger inte att han gjorde fel, men vi blir frustrerade där just eftersom vi fått flera mål bortdömda själva."