Kerstin_k: Nej, håller självklart med att det inte ska värvas för värvandets skull. Och att ekonomin är ansträngd är knappast någon nyhet. Däremot har jag läst i ST eller Dagbladet ett det finns utrymme för förstärkningar inom budgeten. Jag tror säkert att Linken jobbar arslet av sig. Det som förvånar mig är att det har dragit ut så på tiden. Det har ju sett knappert ut på isen sedan första omgången och jag hade hoppats att det skulle hända något under Novemberuppehållet men inte.
Det förvånar mig också att man först nu börjar titta på backar som Linkan ger uttryck för i dagens tidningar (ST och Dagbladet). Kravspecifikationen på forward tycks klar och medan man sökt en ny anfallare har man kunnat sonderat marknaden och även studerat eventuella nyförvärv på backsidan.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Kerstin_k: Nej, håller självklart med att det inte ska värvas för värvandets skull. Och att ekonomin är ansträngd är knappast någon nyhet. Däremot har jag läst i ST eller Dagbladet ett det finns utrymme för förstärkningar inom budgeten. Jag tror säkert att Linken jobbar arslet av sig. Det som förvånar mig är att det har dragit ut så på tiden. Det har ju sett knappert ut på isen sedan första omgången och jag hade hoppats att det skulle hända något under Novemberuppehållet men inte.
Det förvånar mig också att man först nu börjar titta på backar som Linkan ger uttryck för i dagens tidningar (ST och Dagbladet). Kravspecifikationen på forward tycks klar och medan man sökt en ny anfallare har man kunnat sonderat marknaden och även studerat eventuella nyförvärv på backsidan.