Äntligen lite nyheter på förvärvsfronten, kanske inte det bästa man förväntat sig men inte heller det sämsta.
Petre: För att vara här till 20:e december är det väl en OK spelare. Han är här för att avlasta under en kort period, det anser jag att han duger till. Mer tveksam om det är någon vi vill signa för en längre period.
Piros: Rätt karaktär, spelade fysiskt under sin sejour i HV. Lite liknande Sonnenberg skulle jag säga. Känns spontant som ett bra förvärv.
Summa summarum ger jag en 3:a i betyg för dessa två förvärv, dvs godkänt.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Petre: För att vara här till 20:e december är det väl en OK spelare. Han är här för att avlasta under en kort period, det anser jag att han duger till. Mer tveksam om det är någon vi vill signa för en längre period.
Piros: Rätt karaktär, spelade fysiskt under sin sejour i HV. Lite liknande Sonnenberg skulle jag säga. Känns spontant som ett bra förvärv.
Summa summarum ger jag en 3:a i betyg för dessa två förvärv, dvs godkänt.