1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614851 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1213229

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05

kennas: För att bruka ett gammalt Killinggängscitat: "Glada är människor som inte vet bättre." Slutcitat.

Slutligen måste jag i fyllans rus inflika med att våran mest underskattade spelare är Björn Svensson. Börje. Inga kids trycker upp sina replicas med "#19 Svensson". Karln får ingen cred. Jag anser verkligen att han borde få det. Hylla Börje! Starta en tråd någon!


Svarskommentarer

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Knylan: Du glänser.

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Och med det menar jag samtidigt att ett lag inte är beroende av "notoriska målskyttar". Ett lag är beroende av målskyttar, så som Börje. En spelare som man med lätthet kan kategorisera under "brunkare" men som samtidigt är en målskytt. Vill vi bygga en grund så ska man definitivt satsa på en sådan spelare som Börje under lång tid framöver. Karln gör inte 34 mål under en säsong men han kan avgöra viktiga matcher i viktiga lägen. Utan att för den delen lyfta lönen som en etablerad målskytt gör. Jag gillar den typen av spelare och jag tycker samtidigt att den typen av spelare är signifikativ för Timrå IK.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.