Inlägg: 1216576
Svarskommentarer
Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Bragd-Birger: Vi blir underskattade av topplagen helt enkelt, de skänker oss poäng. Ett lag som Rögle däremot de visar ödmjukhet inför uppgiften och inser att de ska möta en möjlig kvalserie kamrat.
Paradoxen är än mer absurd när man tänker på att vi förmodligen skulle klara en kvart mot LHC betydligt bättre än en kvalserie.
Färjestad är vår direkta motsats. Dom vinner det dom ska och en hel del till mot lagen under i tabellen, med torskar med tennissiffror mot dom ovanför.
Här kan man verkligen dra kopplingar till spelarmaterialet. Dom får ut i princip max av laget när dom ska, men räcker inte alls till mot dom bättre lagen.
Väldigt behagligt i grundserien, men ett stort bekymmer i playoff. Å andra sidan har dom både tid och råd (poängmässigt) att jobba med detta.