Mackelito: Google translate har lite roliga ordval, men såhär blir översättningen:
"Den 32-årige svensken Niklas Anger är tillbaka i Basel. EHC Basel Hajarna har begått anfallaren fram till slutet av säsongen. Ilska har redan spelat i säsongerna 05/06 och 06/07 för EHC i National League A, i 97 matcher och gjorde totalt 66 poäng. Sedan han flyttade tillbaka till sitt hemland, där han var på Djurgården under innevarande säsong på Timra i den svenska Elitserien under kontrakt.
Vrede var det release Timrå och i går avslutade sin sista match. Han kommer att träna på måndagen för första gången med laget och ge bort spel på tisdag mot EHC Olten sin debut."
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
"Den 32-årige svensken Niklas Anger är tillbaka i Basel. EHC Basel Hajarna har begått anfallaren fram till slutet av säsongen. Ilska har redan spelat i säsongerna 05/06 och 06/07 för EHC i National League A, i 97 matcher och gjorde totalt 66 poäng. Sedan han flyttade tillbaka till sitt hemland, där han var på Djurgården under innevarande säsong på Timra i den svenska Elitserien under kontrakt.
Vrede var det release Timrå och i går avslutade sin sista match. Han kommer att träna på måndagen för första gången med laget och ge bort spel på tisdag mot EHC Olten sin debut."