1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1217992

Sv: Apropå nånting...
Med facit i hand så skulle Linkan lagt hälften (eller nåt) av Karlssons pengar på Aalto istället inför denna säsong, där har vi en som aldrig tvekar att lägga ett slagskott mot motståndarkassen, grymt bra att ha i PP. (inte lika bra defensivt men skit i det).
Börjar bli trött på Karlssons träningar/uppvärmningar med fina slagskott men under match är det dragare som gäller.
Verkar vara en blandning av Jesper Jäger och Lotvonen.
Lotvonens skridskoåkning/närkampsspel och Jägers oförmåga att skjuta slagskott.
Skall tilläggas kanske att Jäger aldrig sköt slagskott varken på träning eller match.

Styf och Caslava är väl de backar som har en bössa som duger så hoppas de lirar mot Modo för vårt PP behöver skott från blå, se bara på Petrasek i HV.
En som jag tycker är livsfarlig i PP och skall bänkas i denna spelform är Moe, han kan inte skjuta (ofta isare på närmaste forward), tar han skott så täcks de lätt ut i mittzon, stor risk för mål i baken.

Hoppas Challe gnuggar på PP/BP under ledigheten.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
haggen: instämmer i det du skriver men jag vill lägga till skogs...

erixon, granath å sonntag försker men deras bössor stannar på cal 22

Sv: Apropå nånting...
Dags för Mattias Karlsson nu att...

* Börja använda sig fysik
* Börja skjuta slagskott

Kan väl inte vara så svårt?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.