1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1225258

Sv: Apropå nånting...
Nånting jag tycker är konstigt är att vi inte spelar ju som ett "stabilt" bottenlag. Det verkar som vi växlar mellan halvstabilt mittenlag/slutspelslag till mediokert allsvenskt lag. Vi har ett gäng förlustsviter på 4-6 matcher i rad och en ickeförlustsvit på 8 matcher. Hur i helskotta ska man tolka det? Har vi en för tunn spelartrupp som inte klarar av ett par skador och/eller har vi spelare med ett så skört självförtroende så att föregående match avgör resultatet i kommande? Hur som haver kokar väl allt ner till att både ledning, coacher och spelare (kanske ibland oxå fans för den delen) borde kunna göra saker bättre.

Nu låter vi samtliga inblandade visa att dom har lite stake å kan vända på denna stek. Eventuella förändringar båset tycker jag man ska avvakta till ett par omgångar innan kvalserie. Pekar det mesta på en kvalserie med säg 4-5 omgångar kvar då tycker jag att man ska försöka skaka fram en temporär ersättare. Ett tomtebloss som kan brinna i några omgångar eller en kvalserie. Sådana coacher är ofta enligt min mening inte nå vidare att ha under längre perioder. Btw tycker jag att Challe känns snuddande nära den kategorien tränare.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.