1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 122960

Sv: GO TIMRÅ GO
taget från svt text för alla lata människor
"ISHOCKEY: Elitserien 26 sep
2(2)
Timrå chockade Färjestad


Nya tränarduon Kenta Johansson/Anders
Eldebrink har fått en drömstart med
Timrå. I kväll besegrades de regerande
mästarna Färjestad med 3-1 på bortais.

Timrå, som var uträknade av experterna
inför säsongen, spelade disciplinerat
försvarsspel och kontrade effektivt.

När Niklas Nordgren gjorde 2-1 blev
FBK-spelarna mycket irriterade på
domaren Ulrik Lindh, som missade när
en Timrå-spelare drog hjälmen av
Jörgen Jönsson som tvingades byta.

Kimmo Kapanen motade 41 skott och var
lysande i Timrå-målet. FBK kan bättre!"

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.