Inlägg: 1243612
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 10/11
dr-nix: Sedan SM-liiga stängdes har ju den serien varit på dekis. Ett tag, i början av 00-talet var SM-liiga snarare bättre än ES men senaste 3-4 åren har de finska klubbarna haft dålig ekonomi och förutom ett par klubbar är lönenivån generellt klart lägre än här. Resultatet har blivit att de som har varit bra i Finland snabbt har sökt sig vidare.
Sv: Silly Season 10/11
Ja nu kan vi andas ut för den här säsongen.
Men missade slutspelsintäkter betyder väl förmodligen en ännu svagare trupp nästa säsong.
Så det blir svettigt då också.
Men missade slutspelsintäkter betyder väl förmodligen en ännu svagare trupp nästa säsong.
Så det blir svettigt då också.
RocknRolf2: alltså sluta övervärdera Elitserien. SM-Liiga är troligtvis inte alls mycket sämre än Elitserien. Utvecklingen i Elitserien har stått still ett tag nu och även om vi var klart bättre för ett x-antal år sedan så tror jag nog att det avståndet har minskat nu.
Med detta sagt så är Halonen självklart inte en toppback som ersätter Caslava.