1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1243612

Sv: Silly Season 10/11

RocknRolf2: alltså sluta övervärdera Elitserien. SM-Liiga är troligtvis inte alls mycket sämre än Elitserien. Utvecklingen i Elitserien har stått still ett tag nu och även om vi var klart bättre för ett x-antal år sedan så tror jag nog att det avståndet har minskat nu.

Med detta sagt så är Halonen självklart inte en toppback som ersätter Caslava.


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
dr-nix: Sedan SM-liiga stängdes har ju den serien varit på dekis. Ett tag, i början av 00-talet var SM-liiga snarare bättre än ES men senaste 3-4 åren har de finska klubbarna haft dålig ekonomi och förutom ett par klubbar är lönenivån generellt klart lägre än här. Resultatet har blivit att de som har varit bra i Finland snabbt har sökt sig vidare.

Sv: Silly Season 10/11
Ja nu kan vi andas ut för den här säsongen.

Men missade slutspelsintäkter betyder väl förmodligen en ännu svagare trupp nästa säsong.

Så det blir svettigt då också.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.