maskot: Ta livet av dig eller lägg dig till med en mer nyanserad bild av verkligheten. Två alternativ.
Det har inte räckt med själva spelet och ishockeyn i sig för att göra den här säsongen till en pina fram tills idag, alla dessa onyanserade diskussioner har också bidragit i stor mån. Allt detta tisslande, bubblor hit, bubblor dit. "Det sägs..." o.s.v.
Gör Challe en Sören Cratz så måste hans polotröja upp i taket i Eon. Fan vet hur den här säsongen ska sluta. Vi var ytterst nära att kunna slå HV ifjol, med ett lag där egentligen Pyörälä känns som den allra tyngsta förlusten. Oavsett hur grundserien sett ut så vettefan alltså, vi har en matchvinnare till målvakt nu, vi har starka kontringsspelare.
Mitt tips: Vi vinner SM-guld. Vi gör sammanlagt 15 mål på 12 matcher. Släpper in två. Tråkigaste guldlaget någonsin.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
maskot: Ta livet av dig eller lägg dig till med en mer nyanserad bild av verkligheten. Två alternativ.
Det har inte räckt med själva spelet och ishockeyn i sig för att göra den här säsongen till en pina fram tills idag, alla dessa onyanserade diskussioner har också bidragit i stor mån. Allt detta tisslande, bubblor hit, bubblor dit. "Det sägs..." o.s.v.
Gör Challe en Sören Cratz så måste hans polotröja upp i taket i Eon. Fan vet hur den här säsongen ska sluta. Vi var ytterst nära att kunna slå HV ifjol, med ett lag där egentligen Pyörälä känns som den allra tyngsta förlusten. Oavsett hur grundserien sett ut så vettefan alltså, vi har en matchvinnare till målvakt nu, vi har starka kontringsspelare.
Mitt tips: Vi vinner SM-guld. Vi gör sammanlagt 15 mål på 12 matcher. Släpper in två. Tråkigaste guldlaget någonsin.