-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 12
- Silly Season 2026-27 (4922)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Rödögd som du är så förstår jag att du tror mycket på ditt MoDo. Men även om MoDo "kommit tillbaka" år efter år av stora spelarförluster så betyder det inte att man tål hur mycket som helst. Ni har tappat tre forwards, varav två var bra, och ersatt dem med typ ingenting. På backsidan har det varit en väldigt stor rulijans, så där kommer ni tappa många poäng innan ni är helt samspelta. Er försäsongen vittnar ju om något om nackdelen med att byta ut halva försvaret (inkl. en målvakt).
MoDo kommer säkert att bli bättre ju längre säsongen lider, men de kommer aldrig bli tillräckligt bra för att nå ett slutspel. Var istället glada om ni slipper kvala i år med det lag ni har.
När det gäller LHC och SSK så kommer de efter halva serien vara stabila och svårrubbade lag. Luleå känns lite mer svårbedömda, men visst tusan kommer de att ligga före både MoDo och Timrå i tabellen när serien är färdigspelad.
Övriga:
När tror ni att det är dags för Timrås första poängförlust? Imorgon mot Djurgården tror jag att man har en skaplig chans. DIF har ju inte direkt öst in mål samtidigt som Kapanen och hela försvarsspelet i Timrå fungerar utmärkt för tillfället. Sätter Timrå ett par strutar så borde det betyda poäng i alla fall. Mot HV71 lär det nog bli svårare däremot. "6-0" och "5-1" kanske får vissa att komma ihåg...