1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614818 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1258596

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: Känns ju inte riktigt som en förstemålis i elitserien precis.

Ser hellre Lill-Riddarn eller Backlund alla dagar i veckan.
Kanske allra helst Backlund, faktiskt. Varför?
Jo! I Ridderwall får vi en något bättre målis (kanske), men som förmodligen försvinner efter ett, möjligen två år igen.
I Backe får vi en målvakt som är stabil, och har varit iväg och gjort sin del i NHL, och förhoppningsvis stannar 3-4 år (om han är så bra vill säga).
Likt Stefan Liv, som for iväg och spelade 1 år i farmarligans farmarliga, tror jag nämligen att Backe har utvecklats bra mycket under sitt år i USA, och är en bättre målis än när han lämnade Timrå.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
Målvaktsfrågan börjar växa till den tuffast uppgiften för Mr Linkan att reda ut just nu.

Drömmen är givetvis att Lindbäck stannar, men Backlund skulle inte vara helt fel att få tillbaka.

Men vad sägs om följande femmor,

M Jokela - A Halonen
T Santala - K Hirsovitz - T Pärssinen

M Karlsson - T Skogs
N Nordgren - D Corso - M Sonnenberg

S Erixson - E Granath
F Hynning - G Karlsson - B Svensson

P Styf - F Sonntag
Pääjärvi - Lander - Axelsson

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.