1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614819 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1261803

Sv: Silly Season 10/11
Pätr: Rädd för att din nödlösning innehåller i alla fall ett namn som är lite för stort för Timrå, ekonomiskt sett - Pikkarainen.

Jag har så svårt att se att han ska välja Timrå framför exempelvis KHL. Där det finns mer pengar och större utmaning. Jag är ytterst tveksam till den värvningen. Jag hoppas givetvis, men det känns långsökt.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
Kerstin_k: Okej, Blake Sloan då...

Nej, ärligt talat tycker jag att det är skitsvårt att spekulera. Jag känner inte att jag har någon riktigt aning om vad som är realistiskt. Man får dock minnas att man så sen som för någon månad sedan pratade om att höja spelarbudgeten till kommande säsong, och med tanke på vad man värvat hittills så borde det finnas lite kapital sparat.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.