Inlägg: 1264891
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 10/11
Blizzard: Kanske Linkan har vetat om detta länge? Det skulle förklara värvningen av Alexander Larsson lite bättre.
Nu tror jag dock att vi får se Anton i TIK dressen nästa säsong. En utlåning är nog inte omöjligt.
Nu tror jag dock att vi får se Anton i TIK dressen nästa säsong. En utlåning är nog inte omöjligt.
Sv: Silly Season 10/11
Blizzard: Klart Lander blir kvar. Han behöver ju utveckla sitt offensiva spel och 2 säsonger i 2:a linan låter väl alldeles utmärkt då? :D
*önsketänker*
*önsketänker*
Sv: Silly Season 10/11
MPS lär ju ha funnits med på lönekontot vilket bör göra att Sonnenberg kan finansieras med detta och det som kommer in för Lindbäck och MPS!
Pyörälä kanske....! Kitos!
Pyörälä kanske....! Kitos!
Läste aldrig artikeln såg bara rubriken, lite lugnare nu
" många fall vill NHL-klubben kontraktera spelaren för att sedan låna ut denne till den gamla elitserieklubben.
– NHL-klubbarna försöker signa en spelare oftast efter ett år efter att de draftat spelaren. De vill slippa pressen andra året att hamna i tidsnöd att skriva ett kontrakt i ett sämre förhandlingsläge. Sedan är det vanligt att de låter spelaren utvecklas i sin hemmamiljö, säger Elefalk.
Det upplägget är högst troligt i Anton Landers fall om han skriver kontrakt med NHL-klubben."
Men man vet aldrig.
Redigerad kommentar