1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1267378

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Det enda som talar för Birsta är att det finns väldigt gott om plats. Dock finns det plats i hamnen med. Sen bor ju"ingen" i Birsta. Inte i jämförelse med en placering av en hall i Sundsvalls hamn. Poängen är väl ändå att Timrå ska kunna locka dit mer svårflirtad publik och fylla en större arena? Då krävs det att folk lättare och snabbare kan ta sig till matcherna. Det är bara i själva Sundsvall det finns underlag och förutsättningar för en rejält ökande publiktillströmning. Ska Tallnäsborna någon gång få uppleva publikmassor likt "den gamla goda tiden" så får de allt ta bilen eller Hockeybussen in till Sundsvall. I Timrå kommer det aldrig bli verklighet, hur hjärtskärande det än må kännas.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.