1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614798 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1267401

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Janken: Ja, riktigt läsvärd var den. Och som boende (och tidigare uppväxt) på nämnda Tallbacken så torde man ju vara en del av de traditioner du nämner. Faktum är ju att det i begynnelsen fanns en ishockeyplan bara en bit ifrån där jag bor. Platsen ska visst ha varit där ett av punkthusen nu finns beläget. Enligt min morbror (född -27) så bytte spelarna om på ett ställe på industriområdet i Timrå, ett par kilometer från hockeyplanen och följdaktligen promenerade man emellan.

När jag var barn fanns det en hockeybana med sarg här. Dock inte på samma plats som den gamla planen. Men det var ju här man tog sina första skär. Puck Svedberg, Lill-Strimmas dotter, bodde här som barn vet jag, så nog andas det traditioner här alltid!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.