1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1267538

Sv: Silly Season 10/11
Pätr:  Läste nåt Ros hade skrivit om vilket tungt slag det var för Timrå att Fagemo överraskande valde hårdsatsande Borås istället för att återvända till oss. Det är tydligt att Linkan inte kunde matcha budet från Borås.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
El Maco: Menar du det här? (ur Tomas Ros blogg):

Gamla profiler nobbar Timrå

Först tackade Sanny Lindström nej och skrev på för Färjestad. Sedan bestämde sig Niklas Nordgren för fortsatt spel i Schweiz. Och nu kan Timrå också räkna in Linus Fagemo i raden av trotjänare som avböjer en återkomst hos de rödvita.

Istället väljer Fagemo spel i hårdsatsande Borås, och han hymlar inte med sina framtidsplaner: ”Jag vill spela så högt upp som möjligt och har som mål att spela i elitserien igen”, säger han. Men anbudet från Timrå lockade däremot aldrig: ”Jag var inte intresserad. Det är absolut inte så att jag tänkt varva ner.”, kommenterar Fagemo.

Timrå får därmed fortsätta sin jakt efter spetskompetens i anfallet. Och det börjar bli panik i föreningen. Fjolårets skyttekung Martin Sonnenberg har ännu inte tecknat något nytt kontrakt, och förhoppningarna om Fagemo har nu definitivt strandat.

Sv: Silly Season 10/11
El Maco: ";-) ;-)...know what I mean, know what I mean..."

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.