1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614813 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1269274

Sv: Apropå nånting...
spud: Jag har inga siffror och jag kanske bara är fördomsfull men brukar inte nyblivna NHL-spelare biffa upp sig ovanligt snabbt?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
T T: I USA är vissa tillväxthormon tillåtna, men visst dom bygger upp sig riktigt snabbt pojkarna på andra sidan pölen.

Sv: Apropå nånting...
T T:

"Jag har inga siffror och jag kanske bara är fördomsfull men brukar inte nyblivna NHL-spelare biffa upp sig ovanligt snabbt?"

Jo det är ju det dom brukar, man har ju läst om uppgångar på ca 10 kg på en försäsong. Ifall man räknar att dom lagt på sig fett, vätska och muskelmassa så kanske det är ca 4-5 kg av detta som är muskler. Och detta är extremt högt, har för mig att en människa med riktigt bra gener och perfekt kosthållning kanske kan bygga 2-3 kilo rena muskler per år.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.