1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614839 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1269292

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Det jag antar att föreläsaren var ute efter är att i t.ex USA finns en helt annan lagstiftning gällande kosttillskott och då mycket av de tillskott som säljs i Sverige importeras ifrån USA eller att de produceras för den amerikanska marknaden gör att de kan innehålla spår av anabola medel, det är naturligtvis inte så att proteintillskott är anabola, men de kan innehålla substanser som är otillåtna.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
spud:

"det är naturligtvis inte så att proteintillskott är anabola, men de kan innehålla substanser som är otillåtna."

Bara för att vara lite dryg. ;-)

Jo proteintillskott är i allra högsta grad anabola, protein är det mest anabola vi kan stoppa i oss av kolhydrater,fett och protein. Då det är proteinet som bygger våra muskler.

Men jag förstår vad du vill få fram, och visst som proffs gäller det att verkligen kolla på vad du stoppar i dig om du vill vara "ren"

Sv: Apropå nånting...
spud: Tack ;D

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.