-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4974)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Tror att det definitivt skulle finnas en STOR kundkrets ifall föreningen skulle ha den goda smaken att producera liknande tröjor själva och sälja som komplement till Örnsouvenirprylar. Men tyvärr verkar inte klubben inse värdet av att marknadsföra sig bland supportrarna genom vare sig internet (Kass hemsida), eller supporterprylar = Ingen webshop, och ett synnerligen magert utbud på "supporterträffen" på Globen igår.
Det man hade var några örnkepsar, några örnhalsdukar och några hybridtröjor Timrå/Detroit av samma kvalitet som de Zinedine Zidane piratreplicas som säljs på Hötorget och varje turistort vid Medelhavet. Dessutom var de, liksom fjolårets replikamatchtröjor, i helt fel röd nyans. Hur svårt kan det vara att ta fram en tröja med rött som inte liknar laxrosa...
För övrigt anser jag det vara på tiden med en seriös och organiserad lobbying för att klubben ska skippa örnen med fjantiga tillägget "Red Eagles" och gå i bräschen för en återgång till en grafisk profil med självaktning. Vilket i mina ögen innebär att återinföra gamla talloggan som klubbsymbol.
Nån som är villig att ta upp tråden?