1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614798 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 127007

Sv: håll tummarna
polka: Skillnaden mellan AIK ifjol och Timrå är att vi har haft en mycket svårare inledning än AIK. De hade nykommlingarna LHC, SSK och ett riktigt dålig MIF som de vann emot i de tre första omgångarna innan de åkte på torsk mot starka HV. Vi har ändå haft 1-3 i fjolårets tabell och även de två finalisterna.
Sen släppte de in dubbelt så många mål som oss(8 st). Och när vissa "experter" säger att vi har okända och svaga nyförvärv så ska vi juh inte ens tala om AIK som bara fick krafset av Jokerit och egna junisar.
Nu säger inte jag att det kommar att bli slutspel och så men jag tror helt klart att vi har bra förutsättningar att göra en riktigt bra säsong och jag tror definitivt vi har en stor chans att slippa KS pga att det kommer att bli jämt i botten. Där för den delen även "ditt" lag kommer vara och kriga.

Forza TIK!!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.