1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1273402

Sv: Silly Season 10/11
Alltså själv tror jag att Nordström skulle vara en relativt billig spelare på så sätt kanske han kan vara en okej lösning tills man får fram pengarna till Sonnenberg ?!

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
dr-nix:

Så här skrev en Leksandssupporter på ett Leksandsforum om Nordström.

" Peter Nordström gjorde 37 poäng för LIF förra säsonen - varje poäng från hans klubba kostade drygt 70 000 kronor. Så här i efterhand var det väl ren tur att han inte spelade i KS, då hans arvode per match då skulle dubblas till 35 000 kronor, isället för 17500 kronor.

Lägg där till att föreningen (styrelsen/Åman) tyckte att en skadebenägen 36-åring dessutom skulle ha 45 000 kronor i månaden som betalades ut oavsett om han spelade en enda match. Detta paket såldes in till Ejendal, som nappade. Allt som allt har jag räknat ut att Nordströms insats kostade Leksand/Ejendal cirka 2,6 miljoner kronor inklusive sociala avgifter."

Rätt dyr kan man väl säga.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.