1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1274901

Sv: Apropå nånting...
lincoln: SAIK elva, Luleå sexa... Ja, djärvt var namnet, men jag gillar det. Inte för att jag har några sympatier åt det ena eller det andra hållet, utan det handlar snarare om att du vågar "gå emot strömmen", så att säga.

För varenda säsong är det alltid några lag som överraskar i såväl negativ som positiv bemärkelse, och den så kallade "givna" tabellen brukar aldrig bli en realitet.

Själv höjer jag ett varningens finger för Linköping, som jag tror kan göra en riktigt dålig säsong. Laget har en nedåtgående trend och skulle Hlavac eller Hlinka bli skadad ser offensiven förvånansvärt tunn ut. På pluskontot har jag Luleå och Södertälje, som båda har kapacitet att slåss om en slutspelsplats. I Timrås fall är jag nästan övertygad om att det blir slutspel, och det kan gott och väl bli en placering i över halvan av tabellen.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.