Inlägg: 1274836
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
lincoln: Byt plats mellan Timrå o LHC, och Saik o Luleå samt SSK o MoDo så ser det iallafall något så när nyktert ut.
Inte en chans att Saik floppar.
Inte en chans att Saik floppar.
Sv: Apropå nånting...
lincoln: SAIK elva, Luleå sexa... Ja, djärvt var namnet, men jag gillar det. Inte för att jag har några sympatier åt det ena eller det andra hållet, utan det handlar snarare om att du vågar "gå emot strömmen", så att säga.
För varenda säsong är det alltid några lag som överraskar i såväl negativ som positiv bemärkelse, och den så kallade "givna" tabellen brukar aldrig bli en realitet.
Själv höjer jag ett varningens finger för Linköping, som jag tror kan göra en riktigt dålig säsong. Laget har en nedåtgående trend och skulle Hlavac eller Hlinka bli skadad ser offensiven förvånansvärt tunn ut. På pluskontot har jag Luleå och Södertälje, som båda har kapacitet att slåss om en slutspelsplats. I Timrås fall är jag nästan övertygad om att det blir slutspel, och det kan gott och väl bli en placering i över halvan av tabellen.
För varenda säsong är det alltid några lag som överraskar i såväl negativ som positiv bemärkelse, och den så kallade "givna" tabellen brukar aldrig bli en realitet.
Själv höjer jag ett varningens finger för Linköping, som jag tror kan göra en riktigt dålig säsong. Laget har en nedåtgående trend och skulle Hlavac eller Hlinka bli skadad ser offensiven förvånansvärt tunn ut. På pluskontot har jag Luleå och Södertälje, som båda har kapacitet att slåss om en slutspelsplats. I Timrås fall är jag nästan övertygad om att det blir slutspel, och det kan gott och väl bli en placering i över halvan av tabellen.
Sv: Apropå nånting...
lincoln: Tror du på fullaste allvar på den där tabellen? Nänä. Det blir en kamp mot först nedflyttningsstrecket och sedan mot slutspelsstrecket i år också. Dock med förhoppningsvis lite bättre spel och marginal när vi till slut summerar säsongen.
Sv: Apropå nånting...
..så har jag bullat upp med pilsner o popcorn o läser brynäs sidan nu när det är 2-2 inför 3:e.
Stor underhållning.
Stor underhållning.
...och nej, jag har inte försäsongshybris
...och nej jag har inte smakat på pappas konjak
Fuskbygget SAIK med left ovetts från hela Norra Europa till kvalserien. Kom ihåg var ni hörde det först!!!
1. HV71
2. Färjestad
3. Timrå IK
4. Frölunda
5. Djurgården
6. Luleå
7. Linköping
8. Södertälje
9. Brynäs
10. MoDo
11. Skellefteå
12. AIK