-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4956)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
blogg.aftonbladet.se/hockeybloggen/2010/09/timra-kan-bli-arets-sensation
Nej, men helt klart är att så här genomglad och nöjd över en match som inte varit i ett slutspel eller direkt avgörande var det länge sen man var. Det känns som att vi fick klarhet i sättet som vi vill spela på (exakt vad man ville se), attityden, och att dessutom flera individuella spelare visade exakt det man hoppats på. Sebbe och Pärs självklart, men också Jokela, Halonen, Pikka, Boyce, Hallin, Axie, m fl kändes riktigt på gång.
Det stora orosmolnet är självklart som alltid på sista tiden skadorna och den tunna truppen. Minns Kentas sista år, när vi krossade allt den första tredjedelen med hockey av samma slag som vi såg ikväll för att sedan långsamt falla tillbaka i skadehelvetet.
Må Perras goda karma vara med oss denna gång.