1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1278813

Sv: Pikkarainens tackling
Tellus:
Att MW inte diggar TIK har vi vetat länge, men nu får han fan ge sig, fem matcher för en propp bara för att han stirrar på pucken och sedan får ett ånglok över sig.

Det gör ont att möta Timrå.

Plumpen var att han blev skadad och det är aldrig trevligt.

Svarskommentarer

Sv: Pikkarainens tackling
Skulle vilja ge Wennerholm denna tackling, vilken toksopa.

Har kollat på tacklingen ett par gånger fram och tillbaka och kan notera att Pikk glider från cirkelns mitt vilket är vadå, 5-6 meter ifrån sargen.. det känns som ett schysst avstånd att sluta åka ifrån. Noterar även att han som får tacklingen raskt är uppe på benen och spelar direkt och åker som ett skott (nåja) inåt i banan och försöker försvara. Tror inte han skulle gjort det om tacklingen träffat huvudet... nä, en härlig bröstvärmare med oturlig utgång helt enkelt. Och 1-0!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.