1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1279611

Sv: Pikkarainens tackling
250kg kärlek: Beslutet att anmäla underminerar ju helt klart domarnas trovärdighet. Dessutom kommer det ju att bli jävligt spännande att se vad disciplinnämnden kommer att göra i alla situationer där någon åker på 5+20 eller 2+10, eftersom dom tar det här beslutet gällande en situation som inte ens renderade i en tvåa.

Svarskommentarer

Sv: Pikkarainens tackling
Olle: Personligen tycker jag att det måste ligga någon form av disciplinär åtgärd från domaren/domarna i själva matchen innan en avstängning kan komma på tal. Som i det här fallet, när det kryllar av domare på isen men som, likt förbannat inte ser det regelvidriga. Då kan inte någon snubbe i efterhand ingripa och leka gud.

Jag hade haft större förståelse för det här om tacklingen gett en tvåa eller liknande och därefter hade blivit föremål för vidare diskussioner. Nu faller ett löjets skimmer över domarna som totalt underminerar dess kompetens.

När det dessutom finns massor av liknande händelser (eller värre) som går omärkt förbi då brinner jag. 

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.