1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1279724

Sv: Pikkarainens tackling
Redberry: Ja helt rätt, ska dra iväg ett mail jag med !!

Svarskommentarer

Sv: Pikkarainens tackling
Snoop: Regelverket säger om cheking to the head.
5. Tacklande spelaren hoppar eller lämnar iskontakten med sina skridskor i syfte att
utdela en tackling mot motståndarens huvud eller nacke.

Kan man verkligen tro att syftet var att träffa huvudet. Jag tyckte helt klart att det så ut som följande.

"Om kraften av tacklingen är riktad mot kroppen och sedan ”glider” upp mot huvudet ska detta inte betraktas som en checking to the head."

Klippt ut från denna blogg: nyheter24.se/blogg/timra/2010/09/19/pajkastning-redan-fran-start/

Sv: Pikkarainens tackling
å herregud Trollfittan har talat igen....Wennerholm din idi....

Han betonar 2!!! gånger att han är emot tacklingar som leder till att folk slås medvetslösa, jaha ja..tyckte mig se att Mynteplläää eller vad han nu heter
hoppade bra mycket högre än Pikken efter tacklingen. Uppe på en halv sekund och till synes helt opåverkad av tacklingen. Men kanske han var medvetslös? Kan någon förklara detta för mig. För mig är det nog första gången jag sett detta.

Redigerad kommentar


Sv: Pikkarainens tackling
Snoop: Dyrt att dela ut proppar, 20 000 kan vell bli dyrt även för Pikkarainen i längden. Elitserien verkar vara fel liga för honom.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.