Inlägg: 1279920
Svarskommentarer
Sv: Pikkarainens tackling
mikenomad: Tänker också droppa ämnet nu. Tar med mig två saker: det första är givetvis att jag nu förväntar mig konsekvens säsongen igenom. Lika vårdslös som Pikken - 2 matcher. Lie mindre vårdslöst - 1 match, osv. Blir onekligen intressant att se hur detta kommer att efterlevas.
Det andra jag tar med mig gäller underbetyget till domarteamet på isen. Ingen anser detta vara värt ens en tvåa. Detta trots att man är fyra st på isen. Dags att införa trippeldomarsystem? Plus läktar-/videodomare och disciplinnämndsrepresentanter på plats?
Det andra jag tar med mig gäller underbetyget till domarteamet på isen. Ingen anser detta vara värt ens en tvåa. Detta trots att man är fyra st på isen. Dags att införa trippeldomarsystem? Plus läktar-/videodomare och disciplinnämndsrepresentanter på plats?
Sv: Pikkarainens tackling
mikenomad: Ja helt rätt! Vi släpper det! Nu när domen fallit är det bara att acceptera och gå vidare. Som ett skitmål; glöm och gå vidare. Det blev nästan jobbigare än intro-tråden till slut.
Det är dock inte mer feldömt än att jag, om situationen varit den motsatta, från djupet av mitt hjärta skulle gapa om avstängning och om vilken vårldslös idiot till hockeyspelare. Problemet, och det som upprör mig och många härinne, är att det med stor sannolikhet inte skulle rendera i nåt. Ingen avstängning och verkligen inget ramaskri från Wennerholm o co.
Vill bara tillägga att jag älskar att vi ÄNTLIGEN har en kille som Pikkarainen i laget!