1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1282121

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
Pätr: Vi ser nu att det fanns en anledning till att han lämnade det stora landet i väster. Vi ser också antagligen anledningen till att han valde bort den stora klubben i väster.

I det förstnämnda så kan vi nog slå fast att det inte handlade om otrolig hemlängtan el så, han kände antagligen helt enkelt att nåt NHL skulle det aldrig bli för honom. Och bäst då att smida medans järnet är varmt, innan meriterna är bortglömda och bluffen synad.

Vad gäller klubbval i Sverige, att det inte blev FBK, så förstod nog Kolan själv att karriärens utförsbacke blivit bra mycket brantare där, att han i en klubb som Timrå skulle ha möjlighet att plana ut den lite och krama stora pengar ur sin hockey-CV nån eller några säsonger ytterligare...

Svarskommentarer

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-09-25
mikenomad: Tror du verkligen på det där själv?
Läs igenom det och tänk om det var dig det handlade om... Det låter minst sagt löjligt...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.