Inlägg: 1293245
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Olle: I NHL handlar ju den stora diskussionen nu hur man ska minska antalet farliga tacklingar. Det är knappast bra för sporten att stjärnorna missar hela säsonger eller tvingas sluta i förtid pga tacklingar. Hur det än är så vill majoritetsåskådaren hellre se Marc Savard än Brian McGrattan på isen.
Sv: Apropå nånting...
Olle: Konsekvens analys på dig? Att en spelare som inte är beredd på en tackling får en fetsmäll gå du igång på. Men att 2 personer som vill slåss med varandra det accepterar du inte?
Antar att du gillar Per Ledin och sådana spelare som aldrig någonsin står upp för sig men gärna ger fegsmällar där mottagaren inte har en chans att parera.
Antar att du gillar Per Ledin och sådana spelare som aldrig någonsin står upp för sig men gärna ger fegsmällar där mottagaren inte har en chans att parera.
Slagsmål utan handskar går att diskutera, det är i mina ögon en annan sorts våld men tacklingar?
Dessutom, ju tidigare en unge åker på en rejäl smäll desto tidigare lär han sig att titta upp. Det är ungarna som aldrig spelat med A-juniorerna innan dom har åldern inne, som löper risk att bli skadad av en tackling du nämnder.