1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614769 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1294596

Sv: Håller vi på att tappa greppet?
73Sjöbba: Granted. Men vi sitter fortfarande med en för dålig 3:e kedja.
Just denna brist på bredd är skillnaden mellan kvartsfinal och guld.

Svarskommentarer

Sv: Håller vi på att tappa greppet?
hubbenorlen: Gabbe har varit i dålig form hela säsongen. När han hittar sitt spel kommer vi ha en slagkraftig tredjekedja med Gabbe, B Svensson och Hynning. Jag tror också att våra finnar är riktiga vinnare i skarpa lägen. Komplettera det med vinnarskalle nummer ett (Sonnenberg) så har vi ett jäkligt bra slutspelslag. Man behöver faktiskt inte vinna grundserien för att vinna SM-guld. Det jag sett av Timrå hittills indikerar att vi har spelare som har möjlighet att höja sig rejält i "skarpa" lägen, men som tyvärr verkar vara lite bekväma under serielunken. Jag tror Timrå blir fullständigt livsfarliga i slutspelet (ja, vi tar oss dit utan problem). Det är också fullständigt självklart för mig att Sonnenberg kommer. Jag tror också det passar honom att inte åka ifrån familjen under en hel säsong, utan ansluta till Timrå i slutet av november, början av december.
Det här blir så bra så! Känn lugnet!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.