1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614873 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1298984

Sv: Apropå nånting...
Frella: Det jag inte fattar är hur man med vår snikarena och relativt billiga trupp och ändå hyfsat publiksnitt kan vara i sådan total brist på kassa? Sitter vi med baktunga Nubbe-kontrakt än eller vad handlar det om? Vi befinner oss i ett tätt företagsområde så sponsorer borde vara lättraggade?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

Timrå Icon:
Spelartruppen i fjol kostade 52 miljoner, till detta skall läggas alla övriga utgifter och när man dragit i från alla dessa från 95 miljoner i omsättning så blir det inga pengar över.

Hade vi inte byggt om 2003 hade vi inte spelat i Elitserien. Men enl. årsmötet så måste ligger den kritiska massan i omsättning på 130-140.

Och med detta i bakfickan så är det lätt att räkna ut att Klubben kokar soppa på en spik. Sedan för Abron och alla som vill var kvar i Sörberge tycka vad dom vill.

Och fan vet om dom inte är på god väg att få rätt till slut.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer