1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614875 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1298987

Sv: Apropå nånting...

Timrå Icon:
Spelartruppen i fjol kostade 52 miljoner, till detta skall läggas alla övriga utgifter och när man dragit i från alla dessa från 95 miljoner i omsättning så blir det inga pengar över.

Hade vi inte byggt om 2003 hade vi inte spelat i Elitserien. Men enl. årsmötet så måste ligger den kritiska massan i omsättning på 130-140.

Och med detta i bakfickan så är det lätt att räkna ut att Klubben kokar soppa på en spik. Sedan för Abron och alla som vill var kvar i Sörberge tycka vad dom vill.

Och fan vet om dom inte är på god väg att få rätt till slut.


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Hade vi liksom ifjol och de andra minusåren budgeterat med slutspel hade vi nog haft den där 13e forwarden nu. Budgeterar man en redan stram budget exkl slutspel, som i år, så finns det knappt spik att koka soppan på.

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Jo men inte kan vi ha övriga omkostnader på 43 mkr??

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer