1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614807 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1301765

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
lungan: Jag menar inte att vi går kort om folk i många matcher (så långt). Denna match var dock en bra fingervisning om vad som komma skall allt oftare om vi fortsätter med 12 anfallare.

Säg att man under en säsong normalt saknar 1 anfallare/match. Redan då är vi alltså inte fyra kedjor utan kanske 3 centrar och 4 fw-par.
När 2st är borta rullar man alltså på 3 kedjor och vinner knappast mer än någon sådan match. Det känns som vi kommer ge bort många poäng denna säsong pga trötthet.

Jag köper iofs delvis det du säger kring sättet att spela. Är man få som idag måste man spela efter resurserna bättre, spela klokt och som ett lag. Man orkar inte "åka sönder" motståndet.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.