The great one: jo men han vill ju ha sin beskärda del av pengarna som Timrå delar ut i lön. Hade Sonnenberg varit villig att spela för en billigare penning hade han säkert varit klar redan.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
"I vilket fall vidhåller Sonnenberg att det bara är spel i TIK som gäller, annars slutar han. Och formen är god, hävdar han själv.
– Jag ser att laget inte gått så bra och jag vill komma och hjälpa dem. Men krävs det så kan jag vänta till efter jul också, säger han."
"Hur går snacket där borta, frågar han snabbt när ST-sport ringer.
När vi säger att det ännu mest verkar handla om ekonomin säger han:
– Men först måste jag ju få veta hur mycket de erbjuder"
F-n vilken proffsig förening vi är! (inte) Kan inte ens få hit en spelare som ber på sina knän...