Inlägg: 1307528
Svarskommentarer
Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Uno Gordon: Det är bra Uno. Jag är på din sida jag mot El Maco och Bragd-Birger och allt vad dom heter. Onyanserat ger jag inte mycket för.
Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Uno Gordon:
Varifrån Norrland kommer Mona Sahlin? Jag har alltid levt i villfarelsen att hon är en klockren 08:a...
Edit: Ja jävlar du - Sollefteå!
Varifrån Norrland kommer Mona Sahlin? Jag har alltid levt i villfarelsen att hon är en klockren 08:a...
Edit: Ja jävlar du - Sollefteå!
Redigerad kommentar
Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Uno Gordon: Det är lugnt :-). Det lustiga är att jag håller och höll med dig. FHC's fall kan man inte lasta Nubben allena för. Nu fick han gå. Du har en poäng i norrlands-syndromet.
Man skall vara LOJAL, inställsam, ha hår på huvudet, klä sig anständigt, inte fiffla med kontokort eller avnjuta Toblerone på skattebetalarnas bekostnad, inte käka marshmallows eller feta bajtlajnpizzor, dricka rödvin/starköl under högsäsong eller primetime, vara överviktig eller pissa på societeten. För då är man "Lost in translation" och får bära detta som ett riktmärke genom livet och alla uppdrag därefter blir "Mission Impossible". Foga dig in i ledet, slicka fötterna på dina medarbetare, putsa deras skor och gör avbön varje kväll som ett tack för att just Du blivit utvald när så många blivit kallade. Dröm aldrig ens tanken på att gå vidare i ditt yrkesliv utan stanna för i helvete där du är! Oavsett förutsättningar och utveckling. Får du magsår eller huvudvärk lindra med Tradelan och Resorb. Får du ledvärk inta ZON och bit ihop.
Det finns inget hopp för en simpel bonnläpp från Norrland i hierarkin. Bli din egen och skit i andra så undviker du att bli granskad under lupp.
Halt.