1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614796 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1310946

Sv: Apropå nånting...
Olle:

Jag förstår vad du menar men jag vet inte om jag håller med dig fullt ut. Det fanns ju liksom inte samma förväntningar på Skogs som på Karlsson när de kom till klubben. Visst Skogs hade gjort en bra säsong i Mora men Karlsson hade stått och knackat på dörren till NHL med enorma 51 poäng på 73 matcher i AHL.

Att Karlssons poängskörd har minskat i Elitserien må väl vara hänt, men om han inte producerar framåt så blir det i mina ögon helt oförlåtligt att spela så ängsligt och hafsigt defensivt. Att han sedan inte använder sina adelsmärken i sitt skott(jo lite bättre på slutet) och sin storlek det är bara sorgligt.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Sin storlek tycker jag att han använder, om än kanske inte i form av open ice-tacklingar (förutom mosningen på Abbot), utan snarare framför egen kasse. Han är ingen defensiv klippa men någon Caslava kommer det nog dröja innan vi ser igen. Offensiven kan man klaga på men till hans försvar så ska man notera att det inte är många som ger honom pass att skjuta direktskott på och det gäller inte bara honom. Jag tycker att vi rent generellt är jävligt dåliga på att slå bra pass på backar i PP. För att ladda ett slagskott behöver man ju utrymme och tid, våra forwards ger sällan våra backar detta. Är man sedan så stor som Karlsson så är det inte bara att vända på en femöring och dra iväg en jävla missil, han behöver lite svängrum.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.