1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614791 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 131312

Sv: Bygg ny hall
dr-nix: Har du studerat COOP-Arena? Delfinen har genomgått en omfattande renovering. Ligger allt värde i en ny byggnad? I Luleå har man visserligen kostat på en ombyggnad av den befintliga fasaden men de största nyheterna finns inuti. Utbyggnaden har mynnat i en ny huvudentré mot stora parkeringen och en ny läktare på ena kortsidan. På sittplats har sätena utrustats med nya stoppade dynor. En modern arena i gammal kostym alltså men det tycks ju ändå inte som om publiken är på väg tillbaka till där. I förlängningen är det vad laget presterar som styr efterfrågan och inte de facaliteter som erbjuds runtomkring. Skulle man enbart ta hänsyn till dessa variabler skulle vi närma oss Svenska Basketligan och NHL med stormsteg vilket för mig är en skrämmande tanke.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.