-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4969)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
1, Corsos övergripande uppgift som spelare i Timrå IK.
2, Corsos uppgift på banan i första perioden mot DIF borta.
Punkt 1 lär vara fullständigt glasklar från ledningens håll. Lagets dyraste spelare daltar man nog inte med. Punkt 2 kan ju däremot potentiellt ifrågasättas. Som du säger så handlar ju ansvaret från ledning främst om att förmedla vad man vill ha gjort, till Corso. All kommunikation som går den andra vägen skall enligt mig tas internt och jävligt försiktigt. Jag känner igen mig i det du beskriver, för min del handlade det om ungdomar, och där kan jag tycka att det ofta är en mognadsfråga. När det gäller Corso, som är en vuxen människa med stort ansvar och ännu större lönekuvert så tycker jag att det finns en begränsad reserv av tålamod att spendera på herren. Vi är inte HV71 som kan sätta Bremberg på bänken närhelst vi känner för det. Våra spelare måste förtjäna sina löner.