1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614772 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1318127

Sv: Apropå nånting...
Lill-strimma: Håller med föregående talar om att BMI är missvisande, och övervikt är överhuvudtaget ett knepigt begrepp eftersom det inte tar hänsyn till vad massan egentligen består av. Ofta används det också som synonym till det betydligt mer talande och pittoreska tillmälet "fetknopp". Om man ska tala om överviktiga idrottare utifrån sådana premisser föreslår jag exempelvis UFC-fightern Roy Nelson, som visserligen är duktig men som påminner mer om en tävlingsätare än en kampsportare.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
....så tycker jag det verkar vara befogat att skicka spelarna på kurs i mediaträning. Då kanske vi slipper alla tidningsankor. Fast å andra sidan blir det tråkigare läsning för oss supportrar :-)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.