1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1322511

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: Anledningen att finska ligan är svårscoutad är, enligt mig, att ligan har blivit sämre med åren. Lönerna i Finland är förhållandevis låga, medan det under de senare år dykt upp alltfler alternativa ligor för spelarna. Själv har jag börjat tro på vansinnesvärvningar - låt det bära eller brista. Skulle jag vara sportchef så skulle jag ge mig ut på jakt efter transatlantiska spelare med förhoppning om att hitta nya Abbotts.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
Pätr: Du får leta länge om du ska hitta transatlanter i bröderna Abbotts klass som vill spela i Timrå. Med tanke på att de flesta vill ha lön menar jag.

Sv: Silly Season 10/11
Pätr: Jo men heter man inte Martin Sonnenberg så är det ofta svårt för transatlanter att passa in i vår ankdamm. Det är lättare för finländare. Men man kan ju hitta nåt guldägg förstås ;-)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.