1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614831 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1322555

Sv: Silly Season 10/11
ÖstrandsNisse: Ja, väljer man att ta tillbaka honom så är det fruktansvärt amatörmässigt. Kan ju tycka att hela grejen är så jävla dåligt skött. Hade Timrå spelat sina kort rätt hade Corso säkert gått med på att bryta kontraktet självmant.

"Jo du, Daniel, du kommer inte att få spela mer i år. Du kommer att vara 14:e forward. Men vi förväntar oss att du ska vara ombytt till varje match, men räkna inte med en enda minut i speltid."

Nått sånt har ju Perra kunna sagt och då hade väl förmodligen Corso självmant känt att det inte är lönt att vara kvar. Och sedan hade Timrå och Corso kunnat skiljas i samförstånd.

Tar man tillbaka Corso kommer man att skjuta sig själv i foten. Då är det bättre att låta han hänga i Kanada kontraktstiden ut. Vilka jävla signaler sänder det till truppen och sponsorer om han helt plötsligt dyker upp igen?

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 10/11
Kerstin_k: Vem skulle vara den 13:e?

Sv: Silly Season 10/11
Kerstin_k: Kan väl också vara ett försök att sätta press på Corso att snabbt hitta en ny klubb. Han ska kanske vara tillgänglig i Timrå enligt kontraktet? Inte lika kul för ALLA att sitta i Timrå och casha in;)

Men visst upplevs det lite märkligt agerat när man tittar på det utifrån.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.