-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4954)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag ska villigt erkänna att jag har stunder då jag önskar Cluuben så långt ner i seriesystemet som ett lag kan komma. I dessa stunder brukar jag dock tänka på hur tomt det skulle bli. Inga fler tokroliga NHL-affärer, videoslovaker, språkförbistringsdramer...'värvarräven' Helber med fickan full av brännande tusenlappar, kontrakterandes varenda back han ser.
I morgon kan det bli stentufft. LHC vacklar just nu på ostadiga ben, måhända fågel, förhoppningsvis fisk. Tror dock att laget kommer vara starkare borta än hemma, publikstödet till trots. Man prioriterade ju som bekant lite östgötacrazy vid värvningarna, med jättebra/-dyra backar och centar som...inte alls visade sig vara centrar. (Felsner sög ju t o m så hårt att man redan efter en period drog i nödbromsen och slängde in Thomas Johansson i hans ställe. Respekt!) Sålunda torde det passa kentyiterna betydligt bättre att spela defensivt och kontra än att behöva föra spelet och vara konstruktiva (Inte minst då när man mönstrar tre backar samtidigt). Lite sköna 'offensiva SSK'-vibbar m a o.
Tre nya poäng i morrn! Bäva månde Folke F!