1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 133091

Sv: Inget igen på TV4 sporten
Madde: Det har ledats serier så in i sodapannan ofta under mina Timråår, problemet har dock allt för ofta varit att serien hetat "division 1 norra fortsättningsserien" och liknande.

Kan någon som investerat i Svensk Ishockey - som ju redovisar tabellen omgång för omgång - kolla hur ofta Timrå egentligen ledat högsta serien. Det kan banne mig inte vara många potentiella år inte. Innan elitserien infördes så hade Timrå max en sex-sju år i SM-serien efter jul. Efter elitseriens födsel är jag tveksam om TIK varit i närheten av förstaplatsen någon gång. Segrar i premiären har väl hänt då och då i alla fall.

Jag tror att laget ledde SM-serien tidigt 70-tal, nåt år då Leksand vann eller så. Det lär i alla fall vara sådär trettio år sedan sist. Om det nu ens hänt någon gång.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.